Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání dospělých na základních uměleckých školách
Pelikánová, Anna ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Kazík, Petr (oponent)
Diplomová práce zkoumá problematiku uměleckého vzdělávání dospělých, konkrétně pak problematiku uměleckého vzdělávání dospělých na základních uměleckých školách v Praze a ve Středočeském kraji. Diplomová práce vychází z toho, že je toto vzdělávání dospělými relativně málo využíváno, ačkoli je díky široké síti základních uměleckých škol v České republice dobře dostupné. S ohledem na tuto skutečnost zkoumá diplomová práce příčiny nepříliš častého využívání této formy vzdělávání dospělých a předkládá návrh, který by mohl vzdělávání dospělých na základních uměleckých školách rozšířit. V teoretické části práce je nejprve vymezeno zájmové vzdělávání dospělých a dále kulturní a estetické vzdělávání dospělých se zaměřením na umělecké a hudební vzdělávání. Teoretická část je zakončena kapitolou věnující se základním uměleckým školám a asociacím, které je sdružují. V analytické části jsou analyzována statistická a další data týkající se studia pro dospělé na základních uměleckých školách v Praze a Středočeském kraji. Výzkum je doplněn dotazníkovým šetřením, na nějž navazují návrhy pro častější využívání studia pro dospělé. V závěru jsou výsledky práce shrnuty. KLÍČOVÁ SLOVA andragogika, základní umělecké školy, vzdělávání dospělých, celoživotní vzdělávání, zájmové vzdělávání, umělecké vzdělávání
Hudební školy na Příbramsku
BALOUNOVÁ, Michaela
Diplomová práce zpracovává téma hudebních škol na Příbramsku. Z těch škol se výhradně věnuje Základní umělecké škole v Sedlčanech, Základní umělecké škole v Dobříši a Základní umělecké škole Antonína Dvořáka v Příbrami. Tato práce informuje o stručné historii těchto významných měst. Dále se soustředí na vznik a historický vývoj jednotlivých škol. Popisuje pedagogický sbor a aktivitu školy při soutěžích a kulturních akcích.
Systém čtyřoborové výuky předškolních žáků v ZUŠ
Drážková Drengubáková, Lucie ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; LÖSSL, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním předškolních dětí na Základních uměleckých školách. Zaměřuje se na systém čtyřoborové výuky, tedy na zatím ne příliš rozšířenou formu paralelního vzdělávání ve všech čtyřech oborech vyučovaných na ZUŠ – tanečním, hudebním, literárně-dramatickém a výtvarném. Cílem práce je připravit podklady a náměty pro tento způsob výuky a usnadnit tak práci pedagogům, kteří by měli zájem o tento způsob práce, ale odrazuje je například náročnost přípravy takovéhoto projektu.
Motivační faktory ovlivňující práci ředitelů ZUŠ
Kadeřábek, Antonín ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
V této práci jsem se zaměřil na motivaci ředitelů základních uměleckých škol v Karlovarském kraji. Cílem této práce je zjistit, které konkrétní faktory ovlivňují motivaci těchto ředitelů. Nejdříve jsem v práci definoval faktory, které dle odborné literatury a jiných výzkumů ovlivňují motivaci lidí. Poté jsem pomocí otázek v dotazníku zkoumal, jak jednotlivé faktory motivují ředitele základních uměleckých škol Karlovarského kraje. Zkoumáni byli všichni ředitelé v kraji. Získaná data byla zanalyzována pomocí statistických metod a následně interpretována. Na základě analýzy získaných dat jsem u jednotlivých faktorů zjistil, jak moc ovlivňují motivaci zkoumaných ředitelů. Významné nebo velmi významné působení na jejich motivaci bylo zjištěno celkem u 35 faktorů. Tyto výsledky byly také porovnány s jinými výzkumy, které zkoumaly podobný problém. Se čtyřmi výzkumy se výsledky převážně shodovaly a s jedním se rozcházely. Výsledky této práce rozšiřují empirická poznání v této oblasti. Mohou být využity jako podklady pro další výzkumy, mohou je využít ke své práci zřizovatelé základních uměleckých škol a také další instituce, které zasahují do práce ředitelů ZUŠ, aby jejich motivaci zlepšily.
Vzdělávání učitelů základního uměleckého školství
Machander, Jan ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Systém základního uměleckého vzdělání je hluboce zakořeněn v české vzdělávací a kulturní tradici. Umělecké vzdělávání je široce rozšířeno a poskytuje studentům pestrou nabídku v oblasti hudby, výtvarného umění, tance a literárně-dramatického oboru, to vše v jednom typu vzdělávacího zařízení: v základní umělecké škole. V závislosti na zájmu studenta může toto vzdělávání vést k návaznému profesionálnímu studiu nebo může poskytnout studentovi umělecké dovednosti a rozvinout jeho umělecké dovednosti a kompetence. Tento vzdělávací systém vyžaduje vysoce kvalifikované učitele, schopné splnit náročné kvalifikační předpoklady a reagovat na neustále se měnící očekávání. Cílem této mojí práce je popsat potřeby, cesty a možnosti vzdělávání učitelů umění. Klíčová slova: učitel umění , základní umělecká škola, další vzdělávání učitelů, kurikulum, klíčové kompetence, umělecké vzdělávání.
Doporučená literatura pro hru na tubu na ZUŠ
Zdráhal, Evžen ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; SUŠICKÝ, Jiří (oponent)
Tématem této diplomové práce je Doporučená literatura pro hru na tubu na ZUŠ. Práce zmiňuje novodobou historii tuby. Dále se věnuje učebnímu plánu, zahrnujícím RVP a ŠVP. Hlavní část přináší přehled tubové literatury – škol pro tubu, etud a cvičení, přednesů a komorních a orchestrálních partů. K autorům je uveden krátký životopis a popis toho, co v jednotlivých školách a etudách naleznete s krátkými ukázkami z nich. Vždy jsem napsal doporučení, pro který ročník ZUŠ jsou tyto výukové materiály vhodné. V příloze jsou obrázky moderního vývoje tuby.
Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do základních uměleckých škol
DVORSKÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do základních uměleckých škol na území Českých Budějovic. Na území Českých Budějovic jsou zřízeny tři státní základní umělecké školy, jejichž zřizovatelem je Jihočeský kraj nebo město České Budějovice a tři soukromé základní umělecké školy. Převážnou část žáků na základních uměleckých školách tvoří žáci intaktní. Cílem teoretické části práce je zpracovat východiska vyplývající z daného tématu na základě odborných zdrojů. Teoretická část práce se zabývá kategorií žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, tuto kategorii tvoří žáci se zdravotním postižením, kategorie žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zahrnuje také žáky se zdravotním znevýhodněním a žáky ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, tyto dvě skupiny jsou však samostatným tématem, a proto se práce zaměřuje pouze na žáky se zdravotním postižením. V další části se teoretická práce zaměřuje na integrované vzdělávání na základních uměleckých školách, blíže se věnuje legislativnímu zakotvení integrovaného vzdělávání a charakteristice vzdělávání na základních uměleckých školách. Cílem praktické části je pomocí kvalitativního šetření zjistit kvalifikovanost a připravenost pedagogů, po stránce didaktické, a připravenost základních uměleckých škol, po stránce materiální, na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pro sběr dat byl použit polo strukturovaný rozhovor, který byl veden s vedením a pedagogy základních uměleckých škol a analýza dokumentů. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že v současné době základní umělecké školy nedisponují žádným materiálním vybavením pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále bylo zjištěno, že na základních uměleckých školách nejsou pedagogové připravováni, v oblasti didaktické, na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, uvedené je platné pro šetřený vzorek.
Vztah hudební a dramatické výchovy
Michlová, Kateřina ; KOLAFA, Tomáš (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Diplomová práce se věnuje vztahu hudební a dramatické výchovy. V první části hledá společné principy a styčné body obou výchov. Druhá část sleduje hudební a dramatickou výchovu směrem k základní umělecké škole, zabývá se tedy vztahem hudebního a literárně-dramatického oboru základních uměleckých škol. Třetí a čtvrtá část práce je výzkumná, sleduje vliv dramatické výchovy na rozvoj hudebních schopností, dovedností, na oblast interpretace, komunikace a vztahů.
Problematika výuky hoboje u začátečníků na ZUŠ
Reiserová, Štěpánka ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce řeší problematiku výuky hoboje u začátečníků na základní umělecké škole. Mým cílem bylo shrnout a pomoci s řešením problémů při výuce. Tato práce by mohla sloužit i jako metodika pro začínajícího učitele. Hlavním zdrojem informací byly zkušenosti mé a jiných pedagogů z vyučovací praxe. V jednotlivých kapitolách jsem se zaměřila na výběr žáka, vhodný věk ke hře, předpoklady, správnou dechovou techniku a dechová cvičení, nátisk, strojek pro začátečníky, problematiku nástrojů a jejich půjčení nebo koupi. Dále potíže přicházející s postupnou technickou vyspělostí, a přechod z automatického systému nástroje na poloautomatický. Zmiňuji zde nástrojové školy, etudy nebo přednesy u nás dostupné a vhodné k výuce. Zařadila jsem kapitolu o domácím cvičení, výrazových prostředcích, trémě, motivaci, hře zpaměti a v orchestrech nebo komorních seskupeních či o soutěžích. Součástí práce je dotazník pro učitele ZUŠ, z kterého jsem udělala závěry.
Metodická příprava hry na trubku od ZUŠ po školy vysoké
Otáhal, Vít ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; ROUČEK, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Metodická příprava hry na trubku od ZUŠ po školy vysoké je věnována přípravě hry na trubku napříč všemi stupni studia. Pojednává o základních dovednostech nutných k rozvoji správného způsobu hry a to nácviku bráničního dýchání a činností prospěšných k tomuto způsobu dýchání a dále o tvorbě nátisku a možných komplikacích, které můžou u každého nastat. Zaměřuje se tedy na návody, jak co nejlépe postupovat již od začátku studia hry na trubku a nabízí též jednoduché návrhy na řešení případných potíží. Dále se zde píše o vhodných metodických školách vhodných k výuce a o psychické přípravě interpreta.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.